dimarts, 10 d’abril del 2018

Les emocions a l'art

En el procés de seleccionar, interpretar i reformar aquells elements, el nen ens dóna alguna cosa més que un dibuix o una escultura; ens proporciona una part de si mateix: com pensa, com sent i com veu.
 Viktor Lowenfeld

 En 1947 Viktor Lowenfeld va publicar Creative and Mental Crowth, que es va convertir en el llibre més important en educació artística. Aquest llibre descriu les característiques dels dibuixos dels nens. Segons aquest, els estadis del grafisme es poden dividir en cinc grans etapes: l'estadi del gargot, l'etapa pre-esquemàtica, l'etapa esquemàtica, l'etapa de la colla i l'etapa pseudo-naturalista.
 Als 4 anys:
-Posen nom a allò que dibuixen i ho anomenen mentre pinten.
-Els dibuixos reflecteixen el desenvolupament motor i cognitiu.
-El dibuix es converteix en un joc, en un element social d'interacció
-Comencen a dibuixar conceptes no-visuals (el soroll, el fred...).
-Mouen força el full mentre dibuixen, els seus dibuixos no tenen "dalt i baix”.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Jugar y aprendre amb Miró

Aprendre i disfrutar mirant i reproduint imatges és tan important com llegir i disfrutar de la literatura. Els artistes són models i heroi...