En el procés de seleccionar, interpretar i reformar
aquells elements, el nen ens dóna alguna cosa més
que un dibuix o una escultura; ens proporciona una part
de si mateix: com pensa, com sent i com veu.
Viktor Lowenfeld
En 1947 Viktor Lowenfeld va publicar Creative and Mental Crowth, que es va
convertir en el llibre més important en educació artística. Aquest llibre descriu les
característiques dels dibuixos dels nens.
Segons aquest, els estadis del grafisme es poden dividir en cinc grans etapes:
l'estadi del gargot, l'etapa pre-esquemàtica, l'etapa esquemàtica, l'etapa de la colla i
l'etapa pseudo-naturalista.
Als 4 anys:
-Posen nom a allò que dibuixen i ho anomenen mentre pinten.
-Els dibuixos reflecteixen el desenvolupament motor i cognitiu.
-El dibuix es converteix en un joc, en un element social d'interacció
-Comencen a dibuixar conceptes no-visuals (el soroll, el fred...).
-Mouen força el full mentre dibuixen, els seus dibuixos no tenen "dalt i baix”.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Jugar y aprendre amb Miró
Aprendre i disfrutar mirant i reproduint imatges és tan important com llegir i disfrutar de la literatura. Els artistes són models i heroi...
-
A Joan des de molt petit li agradava molt dibuixar i pintar i no va parar fins que va fer realitat el seu gran somni, que era ser un gran...
-
Aprendre i disfrutar mirant i reproduint imatges és tan important com llegir i disfrutar de la literatura. Els artistes són models i heroi...
-
L'art pot enfortir i exercitar la ment, pot entrenar un xiquet a concentrar-se sobre un objecte per un llarg període de temps, i pot p...

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada